Noodhulp aan Nederland - Wat de wereld deed na De Watersnood

watersnoodramp 1953?

Hulp van (inter)nationaal Rode Kruis

Hulp van (inter)nationaal Rode Kruis

Na de Watersnoodramp in 1953 schoot de hele wereld Nederland te hulp door o.a. goederen te sturen. Het Rode Kruis deelt op de foto (uit het archief van het Watersnoodmuseum) de goederen uit.

Het Rode Kruis heeft twee boekjes gemaakt over hun hulpverlening tijdens de Watersnood in 1953. Hierin wordt genoemd uit welke landen welke hulpverlening is gekomen. Zoals de hulp uit enkele landen waarmee Nederland een bijzondere band heeft, ‘de overzeese gebiedsdelen, Canada, Noorwegen, Frankrijk. Zoals de hakbijl voor landbouw, geschonken door het Canadese Rode Kruis.

Hierin worden ook de geschenkwoningen genoemd, zoals de woning die in 2014 in het Openluchtmuseum wordt herbouwd. Lees meer over de herbouw op de tab: Noodhulp aan Nederland.

Reageren? Laat je reactie achter op onze Facebookpagina: http://www.facebook.com/openluchtmuseum