Noodhulp aan Nederland - Wat de wereld deed na De Watersnood

watersnoodramp 1953?

Expositie Noodhulp aan Nederland in het Openluchtmuseum

Expositie Noodhulp aan Nederland in het Openluchtmuseum

Kom de tijdelijke expositie over noodhulp aan Nederland bekijken in het Nederlands Openluchtmuseum.

In 1953 werd Nederland in de nacht van 31 januari op 1 februari opgeschrikt door de catastrofale watersnoodramp. In Zeeland, West-Brabant en op de Zuid-Hollandse eilanden braken de dijken door.

Vanaf de randen van het rampgebied komt er hulp voor de slachtoffers. Vrijwilligers uit het hele land, militairen en medewerkers van het Rode Kruis werken meer dan een week mee aan het redden van mens, dier en inventaris. In het Openluchtmuseum is een tijdelijke expositie over de noodhulp aan Nederland te zien. Op grote panelen worden verschillende onderdelen van de noodhulp belicht. De panelen zijn verrijkt met een aantal digitale extra's.